Finante Locale Ploiesti

 

 

INFORMATII GENERALE
 
 
 
 
 
 
TAXE SI IMPOZITE
Informatii Generale INSTITUTII PUBLICE

TELVERDE phone0800.800.659



iso9001iso9001iso9001


 

Solicitare date de acces la Platforma digitala SPFL

REGULI PREVENIRE CORONAVIRUS

ACTUALITATE     

- Avem marea placere de a va anunta ca, incepand de astazi, 21.04.2020, la Ploiesti si persoanele juridice isi pot achita impozitele si taxele datorate bugetului local pe portalul ghiseul.ro. Detinatorii platformei nu au reusit, inca. sa inglobeze toate datele necesare functionarii integrate a sistemului, astfel ca, pentru a veni in intampinarea agentilor economici, am reusit sa punem la punct o procedura proprie prin care persoanele juridice din Ploiesti sa utilizeze aceasta modalitate de plata cu autentificare direct la institutia noastra. Concret, persoanele juridice care doresc sa plateasca prin intermediul platformei ghiseul.ro, vor accesa butonul " inregistrare pj ghiseul.ro " , din sectiunea " servicii online " de pe site-ul nostru www.spfl.ro. http://www.spfl.ro/inregistrare%20pj%20ghiseulro.php
Dupa ce se vor depune online documentele solicitate , se vor primi primi datele de autentificare, un user name si o parola, pe baza carora se va putea accesa portalul. ATENTIE : in momentul in care veti intra pe platforma ghiseul.ro,la prima logare, vi se va cere sa schimbati datele de autentificare pe care vi le-am oferit noi.
Cu ajutorul platformei ghiseul.ro, persoanele juridice vor putea vizualiza si achita obligatiile de plata catre bugetul local.
In momentul in care , la nivel national, se va reglementa procedura necesara, autentificarea se va face direct pe portal, fara a mai fi necesara implicarea institutiei noastre.

- Începând din data de 6 aprilie 2020, plata amenzilor pentru încălcarea prevederilor ordonanțelor militare poate fi făcută și online, pe ghiseul.ro.

Plata se poate efectua prin parcurgerea următorilor pași:

1. Accesează pagina www.ghiseul.ro

2. Selectează secțiunea 'Plătește Amenzi Ordonanțe Militare';

3. Completează formularul online cu datele solicitate;

4. Efectuează plata prin completarea datelor cardului în pagina securizată a procesatorului de plăți.

- Referitor la contraventiile stabilite pentru nerespectarea prevederilor legale reglementate in perioada starii de urgenta . Asa cum bine stiti, au fost instituite contraventii prin OUG nr. 34 / 2020 pentru modificarea si completarea OUG nr 1 / 1999, privind regimul starii de asediu si regimul starii de urgenta. Aceste amenzi, constatatate ( prin data procesului verbal de contraventie ), pana in data de 30.03.2020 inclusiv, se fac venit la bugetul local si se pot achita accesand portalul www.ghiseul.ro, sau la oficiile postale. Amenzile constatate incepand cu data de 31.03.2020, se fac venit la bugetul de stat si se achita catre ANAF.
ATENTIE : Amenzile pentru nerespectarea masurilor stabilite in ordonantele militare se pot achita in termen de 15 zile in cuantum de jumatate din valoarea stabilita de organul constatator in procesul verbal de contraventie si nu ca in cazul celorlalte contraventii la jumatate din cuantumul prevazut de lege !
Sumele stabilite prin aceste procese verbale de contraventie pot fi executate silit, prin poprire, neavand acelasi regim ca celelalte contraventii, care sunt suspendate de la executarea silita prin poprire, pana la implinirea termenului de 30 de zile de la incetarea starii de urgenta !

- Asa cum am anuntat, platile impozitelor si taxelor datorate bugetului local se pot face on line si prin intermediul bancilor si al oficiilor postale.
Plata contravalorii amenzilor in 15 zile ( adica acelea care nu au fost debitate in evidenta noastra si care se pot achita la jumatate in termen de 15 zile ), precum si a taxelor ( taxe judiciare de timbre, taxe autorizatie, etc ) , se poate face doar utilizand portalul ghiseul.ro.
Pentru a veni in ajutorul celor neinitiati, vom explica , pas cu pas, cum se efectueaza aceste plati ... detalii

- Tinand cont de evolutia starii generale si a cadrului legislativ, Serviciul Public Finate Locale Ploiesti va aduce la cunostinta ultimele modificari si noutati care au aparut in activitatea noastra ... detalii

- Serviciul Public de Finante Locale anunta masurile luate in vederea prevenirii raspandirii noului coronavirus Covid 19. Masurile de mai jos au fost luate ca urmare a instituirii starii de urgenta, cat si a anuntului membrilor guvernului referitor la prorogarea primului termen de plata a impozitelor si taxelor locale pana la data de 30 iunie.

1. Toate platile catre bugetul local vor fi efectuate online.
Deoarece primul termen de plata a impozitelor datorate va fi prelungit, puteti plati jumatate din cuantumul acestora pana la data de 30 iunie, fara a vi se calcula majorari de intarziere. De asemenea, veti beneficia de bonificatia de 10 % pentru plata integrala, cu anticipatie a impozitelor datorate, pana la 30 iunie.

2. Toate lucrarile de declarare terenuri,imobile, autoturisme, vor fi depuse numai online.
Termenul de declarare a bunurilor se va prelungi in mod corespunzator. Depunerea documentelor se va putea face, fara a fi pasibili de amenda, pana la data de 30 iunie, chiar daca se vor depasi cele 30 de zile prevazute in lege ca obligatorii pentru declarare. Avand in vedere ca pentru toate bunurile dobandite in cursul anului , impozitul se datoreaza incepand cu data de 1 ianuarie a anului urmator, contribuabilii nu vor fi afectati de aceasta decizie.

3. Pentru a nu perturba, in vreun fel, activitatea imobiliara , vom desfasura activitati de relatii cu publicul, la ghiseu, insa numai pentru lucrarile in regim de urgenta si pentru eliberarea certificatelor fiscale. In acest sens, la sediile de pe Soseaua Vestului si de pe Bulevardul Independentei , accesul publicului va fi restrictionat.
La sediul de pe str. Basarabi ( actuala casierie ), vom infiinta ghisee , dupa cum urmeaza :

• Ghiseul Auto
- Radieri auto
- Declarari auto in regim de urgenta
- Certificate fiscale

• Ghiseu stabilire persoane fizice
- Declarari in regim de urgenta
- Scoateri din evidenta in regim de urgenta
- Certificate fiscale

• Ghiseu persoane juridice
- Declarari in regim de urgenta
- Scoateri din evidenta in regim de urgenta
- Certificate fiscale

• Ghiseu Amenzi si popriri
- Documentatii referitoare la amenzi
- Ridicari popriri
- Certificate fiscale

• Ghiseu registratura
- Eliberare certificate fiscale

• Ghiseu casierie
- Incasare taxe de urgenta
- Incasare amenzi in 15 zile

Programul de eliberare a documentelor mai sus mentionate este :
- Pentru lucrarile depuse pana in ora 12 – eliberarea lucrarii va fi facuta in intervalul 15-16.30 din ziua depunerii.
- Pentru lucrarile depuse dupa ora 12 – eliberarea lucrarii va fi facuta incepand cu ora 9 a zilei urmatoare depunerii.
Orice relatie o puteti solicita la telefon, online, sau pe pagina de facebook.

Avand in vedere ca este o situatie noua, fara a avea o experienta anterioara, ne cerem scuze pentru eventualele disfunctionalitati si va asiguram ca vom perfectiona in permanenta procedurile de lucru in aceasta perioada. Va reamintim modalitatile de plata online:
- Plata prin ghiseul unic al Sistemului National Electronic de plata online cu Cardul Bancar WWW.GHISEUL.RO
- Plata online cu telefonul in aplicatia pentru terminale mobile disponibila pentru sistemele Android si IOS.
Informatii detaliate despre modalitatea de efectuare a acestor plati sunt disponibile pe site-ul nostru www.spfl.ro – sectiunea "MODALITATI DE PLATA"

Va reamintim modalitatile de depunere a documentelor online:
- Pe adresele de email:
registratura@spfl.ro ; finantelocale@spfl.ro; pfcentru@spfl.ro; pfvest@spfl.ro; biroulauto@spfl.ro; pj@spfl.ro, se pot depune declaratii pentru stabilirea impozitelor pe cladiri, teren si mijloace de transport, cereri pentru eliberarea certificatelor fiscale .Toate cererile vor fi insotite de documentele scanate precizate pe site-ul – www.spfl.ro, pentru fiecare tip de impozit in parte. Vom reveni cu precizari de fiecare data cand vor aparea noi acte normative care sa ne vizeze activitatea.

Va asigur de intreaga noastra consideratie si de intregul nostru suport !

- În conformitate cu prevederile Legii nr.52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, se aduce la cunoștința publică următorul proiect de act normativ:
Proiect de hotărâre privind indexarea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2021.

- Prin Hotărârea de Consiliu Local nr.384 din 14 octombrie 2019 a fost instituită taxa specială de salubrizare pentru utilizatorii (persoane fizice și juridice) beneficiari ai serviciului de salubrizare care nu au încheiat contract de salubrizare cu operatorul acestor servicii.
Serviciul Public Finante Locale instituie taxa speciala de salubrizare pe baza deciziilor de impunere emise in baza declaratiilor depuse, ori din oficiu, in conditiile stabilite prin legislatia in vigoare aplicabila in domeniul taxelor si impozitelor locale. Program taxa de salubrizare si depunerea declaraţiei privind taxa specială de salubrizare  se poate face dupa urmatorul program:

SEDIU Bulevardul Independenței nr. 16
LUNI – JOI – 14.00 – 16.30
VINERI – 12.00 – 14.00

Strada Basarabilor nr. 5
LUNI - 08.00 – 14.30 – PROGRAM DE LUCRU CU PUBLICUL

14.30 – 16.30 – OPERARE DECLARAȚII, FĂRĂ PROGRAM CU PUBLICUL

MARȚI - 08.00 – 14.30 – PROGRAM DE LUCRU CU PUBLICUL

 14.30 – 16.30 – OPERARE DECLARAȚII, FĂRĂ PROGRAM CU PUBLICUL

MIERCURI – 08.00 – 12.00 - OPERARE DECLARAȚII, FĂRĂ PROGRAM CU PUBLICUL

12.00 – 18.30 - PROGRAM DE LUCRU CU PUBLICUL

JOI - 08.00 – 11.00 - OPERARE DECLARAȚII, FĂRĂ PROGRAM CU PUBLICUL

11.00 – 16.30 - PROGRAM DE LUCRU CU PUBLICUL

VINERI - 08.00 – 13.00 – PROGRAM DE LUCRU CU PUBLICUL

    13.00 – 14.00 – OPERARE DECLARAȚII, FĂRĂ PROGRAM CU PUBLICUL

    - Serviciul Public Finante Locale a sustinut astazi 29.11.2019 dezbaterea publica. Materialul supus dezbaterii il regasiti ... aici

    Minuta dezbaterii ... aici

    - În conformitate cu prevederile Legii nr.52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Serviciul Public Finanţe Locale Ploieşti organizează în ziua de vineri, 29.11.2019, ora 1000, la sala de ședințe, etajul II, din sediul Primăriei Municipiului Ploiești, Piața Eroilor nr.1 A, dezbaterea publică a proiectului de hotărâre privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2020.
    Proiectul de hotărâre însoțit de anexele aferente a fost afișat la data de 06.11.2019, pe site-ul instituției www.spfl.ro și pe site-ul Primăriei Municipiului Ploiești www.ploiesti.ro. ... detalii

    - În conformitate cu prevederile art.7 din Legea nr.52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Serviciul Public Finanţe Locale Ploieşti, anunță publicul interesat asupra elaborării proiectului de hotărâre privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2020.

    - Serviciul Public Finanţe Locale Ploieşti, informează contribuabilii ploieșteni că prin Hotărârea de Consiliu Local nr.292 din data de 29 august 2019 s-a aprobat acordarea unor facilități fiscale către contribuabilii care înregistrează debite la bugetul local, în sensul anulării accesoriilor înregistrate în cazul obligaţiilor bugetare principale restante la 31 decembrie 2018.
           Facilitatea fiscală acordată constă în scutirea integrală a majorărilor de întârziere aferente debitului principal restant la data de 31 decembrie 2018, cu condiția achitării debitului principal, la zi, până la data de 15 decembrie 2019.
           Precizăm că, scutirea integrală a majorărilor de întârziere se acordă pentru debitele restante aferente impozitului/taxei pe clădiri, a impozitului/taxei pe teren și a impozitului asupra mijloacelorde transport.
           Pentru a beneficia de această facilitate fiscală, contribuabilul trebuie să aibă achitate toate obligațiile bugetare , la zi, inclusiv amenzile contravenționale.
           Pentru orice detalii privind procedura de de acordare a facilităților fiscale, vă puteți adresa personalului instituției:
    - la sediul Serviciului Public Finanțe Locale, situat pe B-dul Independenței nr.16 -Serviciul Stabilire Impozite și Taxe Persoane Juridice, Serviciul Stabilire Impozite și Taxe Persoane Fizice – Centru și Biroul Evidență Auto;
    – la Serviciul Stabilire Impozite și Taxe Persoane Fizice – Vest și Serviciul Urmarire și Încasare Creanțe Bugetare - situate pe Șoseaua Vestului nr.19.
           De asemenea, pentru informații privind procedura de acordare a facilităților fiscale, puteți consulta site-ul nostru www.spfl.ro sau puteți accesa pagina de facebook a Serviciului Public Finanțe Locale.

    - Informații privind intabularea terenurilor si inscrierea   posesiei acestora urmare completarii   Legii cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, prin Legea  nr.105/2019 ... detalii

    - Aducem la cunostinta contribuabililor faptul ca sumele reprezentand amenzi, stabilite prin procese-verbale de contraventie, pot fi achitate de catre contravenienti la jumatate din minimul sanctiunii contraventionale aplicate, in termen de 15 zile calendaristice . Termenul mentionat anterior este prevazut de art.28 alin.1 din OG 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit caruia:"Contravenientul poate achita, in termen de cel mult 15 zile de la data inmanarii sau comunicarii procesului-verbal, jumatate din minimul amenzii prevazute de actul normativ, agentul constatator facand mentiune despre aceasta posibilitate in procesul-verbal." Astfel, o eventuala invocare in continutul procesului-verbal de contraventie a termenului de 15 zile lucratoare in care amenda se poate achita la jumatate din minimul sanctiunii  contraventionale aplicate, nu respecta prevederile legale enuntate mai sus.Totusi, in cazul in care, dintr-o eroare, in procesul verbal apare mentiunea 15 zile lucratoare, va rugam sa procedati la achitarea sumei datorate in termen de 15 zile calendaristice. Exemplificam, mai jos, modalitatea de calcul a termenului de 15 zile calendaristice:

    -proces-verbal de contraventie emis pe 01.04.2019 (luni), primit de contravenient pe 01.04.2019, se poate achita in cuantum de jumatate pana pe 16.04.2019 (marti), inclusiv;

    -proces-verbal de contraventie emis pe 05.04.2019 (vineri), primit de contravenient pe 05.04.2019, se poate achita in cuantum de jumatate pana pe 22.04.2019 (luni), inclusiv (cele 15 zile se implinesc sambata, 20.04.2019

    -zi nelucratoare, ceea ce prelungeste termenul pana in prima zi
    lucratoare, respectiv pana la data de 22.04.2019);

    - proces-verbal de contraventie emis pe 06.04.2019 (sambata), primit de contravenient pe 06.04.2019, se poate achita in cuantum de jumatate pana pe 22.04.2019 (luni), inclusiv (cele 15 zile se implinesc duminica, 21.04.2019-zi nelucratoare, ceea ce prelungeste termenul pana in prima zi lucratoare, respectiv pana la data de 22.04.2019).

    - Pentru a veni in sprijinul contribuabililor care doresc sa instraineze un autoturism si care aleg sa o  faca prin intermediul unei persoane imputernicite, atentionam ca singura procura / imputernicire care se poate lua in calcul este aceea in care se mentioneaza, efectiv , tranzactia de vanzare cumparare. Astfel, imputernicirea / procura va avea forma autentica  ( adica se va incheia in fata unui notar ) si  va cuprinde in continutul sau, explicit, mentiunea  ”ca in numele meu si pentru mine sa vanda catre………  si la pretul ………, autoturismul ………si sa  incaseze pretul vanzarii” .
    Facem aceasta precizare, intrucat , de multe ori, la ghiseele noastre ne sunt prezentate  imputerniciri / procuri, in care proprietarul mandateaza o terta persoana sa scoata din evidentele fiscale sau sa inscrie / inmatriculeze un autoturism, sa obtina un certificat fiscal  etc, acte care nu pot fi folosite in cazul unei instrainari.

    - Serviciul Public Finanțe Locale Ploiești aduce la cunoștința ploieștenilor  că până la data de 01.04.2019 pot beneficia de bonificația de 10% pentru plata integrală cu anticipaţie a impozitelor locale datorate pentru anul 2019. Ulterior acestei date, pentru sumele neachitate la termenul scadent se calculează majorări de intârziere de 1%  pentru fiecare lună sau fracţiune de lună, până la data stingerii integrale a obligaţiilor fiscale  datorate.
    Modalități de plată:
    Plata impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2019, se poate face:
    a) în numerar/POS-uri prin casieriile Serviciului Public Finanţe Locale Ploieşti situate în:
    - Strada Basarabi nr. 5 : luni - vineri  între orele 8.00- 18.00;
    - Şoseaua Vestului nr. 19 : luni, marţi, joi 8.00-16.30;miercuri 8.00 – 18.30; vineri 8.00-14.00;
    - B-dul Independenţei nr.16 : luni, marţi, joi 8.00 - 16.30; miercuri 8.00-18.30; vineri 8.00 -14.00;
    - La parterul sediului Primăriei Municipiului Ploiești- Piața Eroilor nr.1A: luni, marţi, joi 8.00-16.30; ; miercuri 8.00-18.30, vineri 8.00-14.00;
    - În incinta Tribunalului Ploieşti : marţi, joi 8.00 – 12.00;
    b) la Oficiile poştale;
    c) prin intermediul infochioşcurilor situate la: parterul sediului Primăriei Municipiului Ploiești- Piața Eroilor nr.1A, Inspectoratul Judeţean de Poliţie Prahova, strada Vasile Lupu nr. 60, etajul 2-Serviciul Inmatriculari Permise, MALL SHOPPING CENTER (fost Mercur) şi la sediul instituţiei -B-dul  Independenţei nr.16. Plata se efectuează pe baza cardului bancar si a cartii de identitate
    De asemenea, pentru a evita aglomerația de la ghișee, Serviciul Public Finanțe Locale Ploiești pune la dispoziția contribuabililor modalități facile de achitare online:
    Consultare/plată electronică prin Internet la adresa www.spfl.ro/consultare online. Contribuabilul are obligaţia prezentării personale la sediul S.P.F.L.Ploieşti, B-dul Independenţei nr.16, cu copie BI/CI pentru a obţine drepturi de acces. Prin intermediul acestui cont se vizualizează obligațiile fiscale, patrimoniul bunurilor deținute și se pot efectua plăți;
    -Accesarea site-ului ghiseul.ro - dacă nu aveți deja cont și parolă de acces, puteți solicita datele de acces în Sistemul Național Electronic de Plată a Taxelor și Impozitelor, prin confirmarea identității cu ajutorul unui card bancar la secțiunea “solicitare date de acces”, de pe pagina de internet www.ghiseul.ro. După introducerea datelor personale (CNP, nume, prenume, adresa email, telefon) și a celor ale cardului, contul va fi creat iar user-ul și parola vor fi trimise , de către cei care gestionează sistemul, pe adresa de email indicată de utilizator. Puteți solicita datele de acces în această platformă și la sediul instituției noastre, Ploiești, B-dul Independenţei nr.16 - Biroul Informatică și Administrarea Bazei de Date.

    - În conformitate cu prevederile Legii nr.52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, se aduce la cunoștința publică următoarele proiecte de act normativ:
    Proiect de hotărâre privind indexarea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2020 ... detalii

    - Proiect de hotarare pentru completarea HCL 572/2018 privind impozitele si taxele locale pentru anul 2019 ... detalii
    - Proiectele de hotărâre pot fi consultate atât pe site-ul  Primăriei Municipiului Ploieşti www.ploiesti.ro, cât şi pe site-ul instituţiei noastre www.spfl.ro.

    - Continuam seria de evenimente pe care le dedicam Anului Portilor Deschise cu o actiune care ne este foarte draga. Impreuna cu domnul profesor conferentiar doctor Mihai Apostolache, organizam maine, 23.01.2019, incepand cu ora 8:30, o actiune comuna, in care studentii anului 3 ai Facultatii de Administratie Publica din cadrul Universitatii de Petrol si Gaze Ploiesti, ne vor deveni, pentru cateva ore, colegi. Astfel, studentii vor veni langa noi, in spatele ghiseului, vor lua primele lectii de administratie publica adevarata, vor interactiona cu publicul nostru si ne vor da o mana de ajutor, in cazurile in care acest lucru este posibil.
    Prin aceste actiuni ne dorim sa oferim studentilor o perspectiva reala a ceea ce inseamna, de fapt, munca in administratie, pentru ca acestia sa isi aleaga, in deplina cunostinta de cauza locul de munca, atunci cand isi vor termina studiile.     Asadar, maine vom darui din experienta noastra studentilor si vom primi, la randul nostru, din partea lor,prospetime, curiozitate, un suflu nou si, de ce nu , idei care sa ne imbunatateasca activitatea.

    - Incepand cu data de 03.01.2019, institutia noastra va solutiona dosarele de radiere auto in ziua depunerii acestora, fara a fi necesara plata unei taxe de urgenta.
    Dosarele se vor solutiona in ordinea venirii, conform bonurilor de ordine obtinute prin intermediul apelatorului. In cazul in care nu sunt inregistrate multe lucrari, documentele vor fi eliberate in maxim 15 minute, iar in cazul prezentei mai multor contribuabili, acestia vor fi rugati sa astepte un timp, in functie de numarul de dosare primite.
    Aceasta masura o vom pune in practica timp de o luna de zile si, in cazul in care rezultatele vor fi cele asteptate, o vom implementa permanent, ca si procedura de lucru. 
    Decizia am luat-o avand in vedere numarul mare de astfel de lucrari, pentru operativitate si pentru a veni in sprijinul contribuabililor care instraineaza mijloace auto, care , in acest fel, nu vor mai fi nevoiti sa faca doua drumuri la institutia noastra.
    Celelalte lucrari, respectiv, declarari auto, eliberare de certficate fiscale, transferuri, restituiri, compensari, acordare de facilitati etc se vor realiza ca si pana acum, la termenele cunoscute sau, la cerere, in regim de urgenta, prin plata taxei aferente.
    Va reamintim ca suntem , in permanenta, interesati in imbunatatirea relatiei cu dumneavoastra si ca va asteptam sugestiile in acest sens


             

     

     

     

     

     

     

     

     

     

SERVICII ONLINE
pers_fizice
PERSOANE FIZICE
PERSOANE JURIDICE

 

URMARIRE SI EXECUTARE SILITA
 
   


Vizitatori

http://www.hitwebcounter.com

® Site realizat si intretinut de Biroul Informatica al SPFL
Termeni si conditii
Continutul acestui site este proprietatea Serviciului Public Finante Locale Ploiesti. Modificarea neautorizata a acestui site web constituie infractiune si se pedepseste conform Legii nr. 8/1996 si Art. 42 din Legea nr. 161/2003 Titlul 3